Jom Follow.....

Wednesday, January 25, 2012

Usah Memandai Meminda Hukum Allah S.W.T.

2 Rabiulawal 1433

Penulis sebenarnya agak muak dengan politik Malaysia. Seolah-olah ianya tidak berkesudahan.Namun penulis menganggap ianya adalah dugaan Ilahi kepada kita rakyat Malaysia. Sekurang-kurangnya Malaysia tidaklah teruk macam negara-negara Arab sekarang. Salah seorang kawan penulis di Yaman diberitakan tidak mendapat apa yang diharapkan apabila negara berkenaan musnah. Semuanya menjadi tidak berguna walaupun beliau berjaya menamatkan pengajian di peringkat Doktor Falsafah di Malaysia.

Berbalik pada topik asal, telah diberitakan ada pihak atau seorang pemimpin paksi politik di Malaysia yang mahu meminda undang-undang di Malaysia yang telah dianggap lapuk jika beliau berkuasa. Jika niat untuk memperbaiki undang-undang agar ianya lebih menepati kehendak hukum Allah, penulis mengangkat tangan tanda setuju.

Namun, jika ianya bertujuan menghalalkan apa yang telah diharamkan oleh Allah S.W.T. dan bagi tujuan kepentingan duniawi beliau, maka perlulah kita beramai-ramai menolak idea pemimpin berkenaan.Sesungguhnya yang salah tetap salah walaupun ianya dilakukan secara tertutup atau terbuka. Jika kita lemah sekalipun dalam menjauhi larangan dan mematuhi  perintahNya,maka jangan laa pula kita memandai-mandai untuk meminda apa yang telah diputuskan hukumNya. Walaupun  penulis bukanlah seorang ulama, tetapi ianya seringkali telah disampaikan di kebanyakan majlis-majlis ilmu.Sesungguhnya Allah S.W.T. sentiasa melihat apa yang kita lakukan.

Wallahualam

2 comments:

  1. ape benda yang dorang na pinda tu ? HEHE
    mun ta tahu laa . korang tengok berita sbab berita asyik psal politik jea . :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...