Jom Follow.....

Wednesday, January 25, 2012

Cendol 1 Malaysia(C1M) Di Taiping

2 Rabiulawal 1433

Cendol di Taiping@MyBancik 2012
Beberapa hari lepas penulis sempat ke bandar Taiping apabila mendapat peluang ke sana. Salah satu tempat yang dicari ialah gerai cendol di bandar berkenaan. kali ini penulis mengunjungi gerai yang tidak berapa jauh daripada BSN dan Sekolah Convent Taiping.

Selain dari kesedapan rasanya, harganya masih disekitar RM 1 semangkuk bagi menu biasa. Yang "add on" penulis tidak pasti, maklumlah ketika penulis datang berkunjung, menu-menu tambahan telah habis dijual. Maka penulispun nak gelarkan cendol ini sebagai 1 Malaysia. Kat KL dan lembah Kerlang rasanya agak susah hendak mendapatkan pada harga berkenaan kecuali yang jenis "cup" di pasar malam.Apapun ini sedikit sebanyak memberi ketenangan dan rasa bersyukur ke hadrat Ilahi kerana diberi keamanan untuk beribadat, berjalan dan menikmati segala macam selera di Malaysia bumi bertuah ini.

Dengan ini, penulis menyeru agar kita bersyukur dengan mengekalkan keamanan yang sedia ada .Janganlah kita terpedaya dengan dakyah-dakyah agar kita megikuti jejak negara-negara yang tertentu disebabkan  terpengaruh dengan hawa nafsu segelintir pihak yang ingin berkuasa. Jika ingin berkuasapun, gunalah saluran  yang lebih sesuai seperti di peti-peti undi. Apa nak ditakuti? Jika kita ikhlas, nescaya akan mendapat sokongan majoriti.

Sesungguhnya keamanan itu adalah nikmat kurniaan Ilahi yang tiada tolok bandingannya. Dengan itu, bersyukurlah...

Wallhualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...