Jom Follow.....

Friday, January 20, 2012

Baucar Buku 1Malaysia Lebih Menarik Daripada Nuffnang

24 Safar 1433

Semalam dengan tidak sengaja penulis berkunjung ke Fakulti di universiti di mana penulis sedang belajar. Dengan secara tidak sengaja penulis tersinggah di kaunter Bendahari di universiti berkenaan. Lalu terfikir untuk bertanya tentang baucar buku yang diberikan kepada pelajar pengajian tinggi seperti yang telah diumumkan oleh kerajaan sebelum ini.

Baucar Buku 1Malaysia@MyBancik 2012
Penulis tidak begitu yakin untuk mendapat baucer berkenaan memandangkan penulis di peringkat akhir pengajian. Namun begitu, maklum balas yang diterima tidak mengecewakan. Penulis diminta mengemukakan kad pengenalan dan kad pelajar, lalu muncullah baucer yang bernilai RM 50 setiap satu sebanyak empat keping dan keseluruhannya berjumlah RM 200.

Alhamdulillah, penulis amat berterimakasih atas pembuat dasar yang amat perihatin kepada pelajar seperti penulis. Penulis berdoa agar lebih banyak inisiatif seperti ini dirangka untuk menggalakkan rakyat menuntut ilmu pengetahuan. Tak payah le penulis nak bersusah payah nak cari duit poket dengan nuffnang yang tak nak bergerak tu.

Wallahualam

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...