Jom Follow.....

Sunday, January 1, 2012

Mulanya 2012 : Ke Mana Arah Tuju Blog Ini?

7 Safar 1433

Hari ini adalah pertama tahun Masihi 2012. Penulis tidak bercadang hendak berkongsi apa-apa jua azam baru pada tahun ini. Yang lebih penting ialah penulis sentiasa berazam untuk memperbaiki diri dari masa ke semasa bagi mencari keredhaan Ilahi. Ibarat semalam menjadi sejarah, hari ini ialah anugerah dan esok masih tercari arah. Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana masih memberikan peluang kepada diri ini menghirup udara kehidupan di dunia ini.

Ini kerana kehidupan ini hanyalah persinggahan dan apa yang paling penulis khuatiri adakah Pencipta penulis akan menerima penulis pada hari kebangkitan semula  dan pembalasan nanti. Berdasarkan pengetahuan penulis, tiada siapa yang dapat memberi jaminan akan penerimaan berkenaan. Tiada sesiapa yang boleh memberi jaminan sama ada ke syurga atau neraka. Tetapi penulis yakin bahawa kita tidak seharusnya berputus asa ke atas rahmatNya. Apa yang mampu dilakukan hanya pasrah dan berserah.

Apa yang jelas, penulis akan meneruskan konsep menyokong kebenaran dan menentang kebatilan dalam mengutarakan isu-isu tertentu di zaman sekarang. Selain daripada itu penulis akan meneruskan berkongsi pengalaman-pengalaman tertentu yang boleh dijadikan pedoman dan pengajaran sebagai asas  mencari kecermelangan pada masa akan datang.Nukilan dari sudut hati dan sanubari tetap menjadi tema disini.Semoga pelawat-pelawat blog ini bakal mendapat sedikit sebanyak manfaat dari kandungan blog ini, Insyaallah.

Selamat Menyambut Tahun Baru Masihi 2012


Wallahualam

@MyBancik

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...