Jom Follow.....

Thursday, January 26, 2012

Anugerah Penghargaan Pelajar Cemerlang Parlimen Kuala Selangor

3 Rabiulawal 1433

Beberapa hari lepas penulis meluangkan masa untuk turut sama bersama anak sulung penulis menghadiri Majlis Penghargaan Pelajar Cemerlang 2011 untuk pelajar cemerlang UPSR dan PMR bagi Kawasan Perlimen Kuala Selangor. Majlis disempurnakan oleh Yang Berhormat  Dato' Haji Amiruddin Setro, merangkap ADUN Jeram di Komplek UMNO Kuala Selangor.

Dalam ucapan perasmian beliau menekankan bahawa pentingnya ilmu pengetahuan. Jika mempunyai harta bertimbun sekalipun ianya tidak akan berguna jika kita tidak mempunyai ilmu pengetahuan bagi menguruskannya.
Majlis Penghargaan Pelajar Cemerlang  2011@MyBancik 2012


Penulis mengucapkan tahniah kepada penganjur kerana menganjurkan majlis berkenaan. Sekurang-kurangnya masih ada pihak yang masih menyanjung anak-anak yang cemerlang di dalam ilmu pengetahuan.Penulis percaya majlis berkenaan dihadiri oleh semua golongan tanpa mengira fahaman politik walaupun ianya dianjurkan oleh sebuah parti politik.

Apa yang penting pelajar-pelajar cemerlang perlu diberi galakan dan sanjungan agar mereka dijadikan idola berterusan oleh generasi berikutnya pada masa akan datang. Cemerlang yang dimaksudkan bukan dari segi akademik semata-mata bahkan ianya termasuklah dari segi akhlak dan sahsiah para pelajar itu sendiri.
Hati penulis terasa sejuk dikala ada pihak yang menyanjung pelajar-pelajar yang lemah pencapaian akademiknya, berminat membuat huru hara dan berdemonstrasi, bebal tak bersebab, masih ada pihak yang masih menyanjung para pelajar yang cemerlang. Semoga Malaysia terus aman sejahtera.

Wallahualam

1 comment:

  1. untung jadi pelajar cemerlang...dapat banggakan ibu bapa.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...