Jom Follow.....

Monday, October 31, 2011

Jangan Stress

Penulis baru sahaja melawat jenazah kawan sepejabat kepada isteri penulis sebentar tadi. Beliau meninggal dunia ketika memandu kereta selepas makan tengahari dan dalam perjalanan ke mesyuarat di luar pejabat. Difahamkan tidak semena-mena beliau mula terkulai ketika memandu sehingga rakan di sebelahnya memaksanya memberhentikan kenderaan yang dipandunya.Beliau disahkan meninggal dunia apabila dibawa ke hospital yang berkenaan. Jenazah dijangka disemadikan esok pagi.

Rakan-rakan dipejabat memberitahu, pada waktu pagi, arwah kelihatan agak stress. Mungkin tuntutan kerjaya yang semakin mencabar mendorong gejala ini berlaku. Maka kita yang masih ada jasad dan nyawa ini perlulah menjaga kesihatan masing masing agar tidak diserang pelbagai penyakit seperti jantung dan sebagainya.  Kesihatan adalah paling utama dan bab kerjaya tu., buatlah yang terbaik dan apa yang termampu. Paling tidakpun kalau tak diberi markah tinggi dalam prestasipun, kena berhenti kerja oleh majikan. Itupun jarang berlaku kalau kita faham undang-undang perusahaan/pekerja di Malaysia ini.

Kepada keluarga arwah, diucapkan takziah dan banyak bersabar.Amalkanlah gaya hidup seimbang dan jangan stress tak kena tempat, kerana kita semua akan dijemput pulang.Al Fatihah untuk arwah..

Wallahualam

2 comments:

  1. sudah tiba ajalnya..
    innalillahiwainnalillahirojiun..

    ReplyDelete
  2. u've been tagged!

    http://februaricinta.blogspot.com/2011/11/kesebelasan-utama.html

    =]

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...