Jom Follow.....

Sunday, October 2, 2011

Blog myBancik Mencatatkan Pengikut Ke Seratus(100)

Dengan tidak disangka bahawa pada hari ini blog ini telah merekodkan pengikut yang ke seratus(100). Terima kasih kepada mereka-mereka yang telah sudi mengikuti blog ini daripada mula ianya dilancarkan dan sehingga kini.Rekod yang ke seratus ini telah dipecahkan oleh seorang pengikut yang telah menggelar dirinya atau nama timbangannya sebagai "Ketua Penyamun".Walaupun bilangan pengikut blog ini agak masih kecil berbanding blog-blog lain yang telah popular, namun bagi penulis, myBancik telah berjaya mencatatkan rekodnya yang tersendiri. Nukilan dari sudut hati dan sanubari tetap menjadi falsafah utama blog ini.

Boleh dikatakan kesemua pengikut adalah rakan-rakan di alam siber yang penulis belum kenal di alam di luar sana. Tiada rakan-rakan taulan penulis yang menjadi pengikut buat masa ini.Dengan kata lain, penulis betul-betul mendapat rakan-rakan baru melalui kaedah blog. Bagi penulis, tiada fikiran negatif bagi kenyataan " You follow me, I follow you". Penulis akan menyokong mana-mana pihak yang berharap agar penulis mengikuti blog mereka, terutama yang baru kerana mereka memerlukan ransangan, motivasi dan sokongan bagi menguatkan semangat meneruskan kesinambungan blog mereka.Jika mana-mana blog yang penulis nak ikutpun, penulis akan ikut, tetapi tiada paksaan untuk mereka mengikuti blog kepunyaan penulis kembali.

Namun selaras dengan perkembangan blog ini, penulis ingin mengucapkan ribuan kemaafan sekiranya ada di antara pandangan-pandangan penulis terhadap sesuatu isu tidak menyenangkan mana-mana pihak terutama sekali dalam segmen politik. Namun begitu, penulis berharap walaupun kita berbeza pandangan, diharapkan agar ikatan ukhuwah serta persaudaraan terutamanya sesama rakan-rakan blogger beragama Islam akan terus terpelihara.Kepada yang  masih belum menjadi pengikut, sudi sudikanlah...

Wallahualam.

3 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...