Jom Follow.....

Friday, October 21, 2011

Apa Pemimpin Bukan Islam Buat Di Masjid UIAM Semalam?

Hati penulis amat terguris apabila membaca berita di salah sebuah akhbar yang memetik terdapat seorang pemimpin pembangkang utama bukan Islam berada di Masjid UIAM bagi menyertai perhimpunan haram di universiti berkenaan semalm. Ini adalah satu tindakan yang biadab bilamana bukan Islam seolah - olah  menghina kesucian masjid.Ia juga secara jelas sebagai salah satu tindakan menghasut. Apa perasaan jika orang Islam pula bertindak balas menyertai tindakan menghasut di rumah ibadat yang lain?Kerajaan diminta bertindak tegas terhadap pihak berkenaan.

Tindakan ini sudah jelas menunjukkan rata-rata segelintir umat Islam yang gilakan kuasa sudah mula hilang pertimbangan dan hikmah yang sebenar dalam seni dan selok belok berpolitik secara bijak. Mungkin keadaan ini menuntut agar kita semua bermuhasabah dan kembali pada kesatuan Islam yang sebenar. Islam tidak boleh ditafsir sesuka hati dan berdasarkan kepentingan diri, tetapi Islam perlu diterima dan diamalkan berdasarkan Al Quran dan Sunnah.

Rata-rata umat Islam pada hari ini , hati dan sanubari mereka makin terbakar dengan tindak tanduk golongan ini yang merasakan seolah-olah majoriti rakyat di belakang mereka. Jika keputusan menunjukkan sebaliknya, mereka menyalahkan pula sistem pilihanraya yang tidak adil. Yang betul semata-mata hanyalah mereka dan yang tak betul ialah pihak yang tidak sependapat dengan mereka. Kerajaan dan pihak berkuasa perlulah mengambil tindakan terhadap pihak-pihak yang sering membakar hati dan perasaan golongan senyap ini agar api dalam sekam tidak terus bernyala dan membakar. Golongan ini seolah-olah dilihat amat kebal bila mereka sering dilihat berbuat sesuka hati tanpa tindakan. Tiada yang kebal di dunia ini melainkan Allah.

Wallahualam

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...