Jom Follow.....

Sunday, October 9, 2011

Semoga Mendapat Haji Mabrur

Pilu dan tumpang gembira apabila melihat saudara seagama yang telah mendapat peluang mengerjakan haji pada tahun ini. Di sudut hati ini hanya mampu berazam untuk ke sana suatu hari nanti. Moga Allah S.W.T mendengar rintihan di sanubari ini. Bukan mudah untuk ke sana pada masa kini. Bilangan yang mendaftar beratus ribu, tetapi qouta haji cuma tak seberapa. Tapi penulis redha, mungkin Allah S.W.T mahukan penulis menuntut ilmu  terlebih dahulu dalam selok belok mengerjakan haji agar penulis benar-benar sedia bila tiba masanya nanti.

Kepada sahabat-sahabat yang masih belum mendaftar, eloklah mendaftar dengan Tabung Haji dari sekarang.Lebih-lebih lagi kerajaan, tak silap penulis telah meluluskan dalam Bajet 2012 baru-baru ini untuk membenarkan pencarum mengeluarkan sejumlah wang daripada KWSP sebagai wang pendahuluan mendaftar untuk ke haji.

Namun penulis berharap agar, kerajaan akan membenarkan sejumlah pengeluaran wang untuk membolehkan terus pencarum mencukupkan jumlah wang untuk menunaikan haji. Ini membolehkan pencarum dapat merasa wang simpanan mereka di tabung berkenaan(KWSP) untuk menunaikan rukun Islam yang ke lima.Kalau boleh, linkkan terus pendaftaran mereka dengan Tabung Haji apabila pencarum mendaftar di KWSP untuk tujuan haji. Kepada yang telah dapat pangilan haji pada tahun ini, penulis mengucapkan tahniah dan semoga mendapat haji yang mabrur.

Wallahualam


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...