Jom Follow.....

Saturday, October 29, 2011

Takziah Kepada Keluarga Bekas Ahli Parlimen Parit Buntar

Penulis di sini ingin mengucapkan ucapan takziah kepada keluarga bekas Ahli Parlimen Parit Buntar yang telah kembali mengadap Ilahi. Datuk Abdul Raman Suliman, 62, meninggal dunia di Hospital Daerah Parit Buntar, di sini malam tadi.Beliau yang menghidap sakit buah pinggang disahkan meninggal dunia pada 12.20 tengah malam, iaitu kira-kira sejam selepas terjatuh di rumahnya di Kampung Kedah di sini.


Menurut sumber Allahyarham ditemui terbaring di dalam bilik air di rumahnya, oleh isteri Datin Saemah Hussein.Kejadian berlaku sejurus selepas Abdul Raman yang juga bekas Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, kembali daripada menghadiri mesyuarat Badan Perhubungan Umno Perak di Ipoh. Jenazah telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Kedah tengah hari tadi. Allahyarham meningggalkan seorang isteri dan enam anak iaitu dua lelaki dan empat perempuan.

Allayarham pernah menyambaikan bantuan buku tulis kepada kanak-kanak di kampung Sungai Bakau , Parit Buntar Perak pada awal tahun 80an yang mana penulis adalah salah seorang penerimanya. Penulis juga pernah menerima anugerah pelajar terbaik Sijil Rendah Pelajaran di Sekolah Menengah Panglima Bukit Gantang yang mana Allayarhamah Isteri beliau yang pertama yang telah dijemput menyampaikan anugarah berkenaan kepada penulis pada masa itu.

Semoga arwah ditempatkan bersama di kalangan mereka yang dikasihi olehNya di sana. Al Fatihah...

3 comments:

  1. al fatihah
    kematian itu janji yang pasti
    ada tips
    http://blogsigadis92.blogspot.com/2011/10/wajib-baca-tips-dan-nasihat-untuk.html

    ReplyDelete
  2. oh yeke?
    azie baru tau..
    Al-fatihah..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...