Jom Follow.....

Tuesday, March 27, 2012

Harapkan Balang, Balang Makan Biskut:Petugas Majlis Agama Islam Melaka Didakwa Minta Rasuah Wang, Seks ?

5 Jamadil Awal 1433

Apa nak jadi dengan dunia sekarang? Bernama telah melaporkan di MELAKA, 27 Mac, 2012- Seorang pekerja rendah am Majlis Agama Islam Melaka (MAIM) dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini atas dua pertuduhan rasuah iaitu meminta suapan wang dan perkhidmatan seks daripada seorang wanita bagi menyelesaikan satu kes khalwat, dua tahun lepas.

Zullias Rasid Manan, 36, dari Jalan Tun Kudu, Bukit Katil, bagaimanapun mengaku tidak bersalah ketika kedua-dua pertuduhan dibacakan di depan Hakim Ahmad Sazali Omar.

Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM16,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 27 April depan untuk sebutan semula kes.

Bagi pertuduhan pertama, dia didakwa meminta RM1,500 daripada Siti Aishah Mohd Yusoff sebagai upah untuk menyelesaikan kes di bawah Enakmen Kesalahan Syariah Negeri Melaka 1991 di Dataran Pahlawan, Bandar Hilir pada kira-kira 6.30 petang, 10 Jan 2010.

Bagi pertuduhan kedua, Zullias didakwa meminta perkhidmatan seks daripada Siti Aishah di bilik nombor 225, Coastal Park, Hotel Ujung Pasir pada kira-kira 1.15 petang, 13 Feb 2010.

Dia didakwa mengikut Seksyen 17(a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 24 akta sama yang membawa hukuman maksimum penjara 20 tahun dan denda lima kali nilai suapan atau RM10,000 mengikut mana lebih tinggi.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Mohammed Heikal Ismail dan Mohd Sa'ad Shukor dari SPRM manakala Zullias tidak diwakili peguam.

Bagi penulis, jika kes berkenaan adalah benar dan dapat dibuktikan dakwaannya, maka ianya bolehlah dianggap seperti harapkan balang, balang makan biskut. Orang yang diamanahkan dalam bidang agamapun boleh tersasar dari landasan.Minta kita semua dijauhi dengan dugaan berkenaan.

Wallahualam

Sumber- BERNAMA

9 comments:

  1. Ermm...susah zmn skang...percye sgt xbleh jgk..xcye,xbleh jgkk..opss..pepatah bru balang mkn biskut..hik3

    ReplyDelete
  2. Astagfirullah..aper nak jadi dunia sekarang...macam2 hal..

    ReplyDelete
  3. patutnya tunjuk contoh nie dah terbalik pulak dah..

    ReplyDelete
  4. ramai yg salah kuasa mcm dia ni cuma x kantoi kat dunia je..

    ReplyDelete
  5. ptut la biskut habis..balang yang mkn..jahatnya org tu..patutnya dia ditembak dgn snapang gajah.. erk..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...