Jom Follow.....

Saturday, March 3, 2012

Malaysia Perlukan Lebih Daripada Lynas

11 Rabiulakhir 1433

Penulis terpandang suatu artikel berkenaan bantahan terhadap operasi kilang Lynas di sebuah akhbar sebuah parti politik pada hari ini. Namun begitu penulis berpendapat sebaliknya. Malaysia sepatutnya memiliki lebih daripada apa yang ada di Lynas. Nak ikut pencemaran atau risiko, semua usaha akan adanya risiko. Lagipun ramai pihak termasuk salah seorang ahli parlimen dari parti politik dari akhbar tersebut telah memberi kenyataan terbuka bahawa kilang tersebut tidak merbahaya seperti yang digembar-gemburkan.

Sebagai umat Islam, perlu adanya kesedaran untuk menguasai kecanggihan ilmu pengetahuan bagi mempertahankan diri. Rakyat Malaysia sepatutnya bukan sahaja menguasai ilmu yang ada di Lynas sahaja bahkan sepatutnya menguasai teknologi nuklear untuk kebaikan.

Penulis agak meragui usaha bantahan yang dilakukan kerana ada suatu negara yang dikuasai oleh suatu bangsa yang sombong dan menindas umat Islam yang sanggup membunuh para saintis di Iran yang mahir terhadap teknologi nuklear. Apakah bantahan di Lynas selaras dengan komitmen suatu pihak di Malaysia yang mahu menjaga keselamatan negara berkenaan dan tidak mahu negara Islam menguasai teknologi yang terkini?

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...