Jom Follow.....

Tuesday, March 13, 2012

Apa Nak Jadi Dengan Malaysia?

21 Rabiulakhir 1433

Penulis telah terbaca dua kejadian bunuh yang telah dilaporkan di akhbar-akhbar hari ini. Ini yang terbaca, yang tak terbaca tu entahlah, mungkin ada lagi. Satu kejadian di mana seorang ayah dan anaknya yang juga seorang pensyarah muda dijumpai mati di sebuah rumah yang mana laporan awal seolah-olah menunjukkan ianya berkaitan dengan kes pembunuhan.Suatu lagi kes pembunuhan pula berlaku di mana mangsa ditembak ketika sedang minum di premis kedai makan.

Persoalannya sekarang kejadian yang tak diingini seperti ini seolah semakin menjadi-jadi. Apa ke hei nya dengan Malaysia sekarang ini?Adakah ini disebabkan kegiatan kongsi gelap atau sendiket-sendiket yang ada serta makin bermaharajalela di Malaysia? Rakyat Malaysia perlu bersatu agar gejala-gejala seperti ini dapat diberi perhatian sewajarnya. Segala bentuk perbalahan hal yang remeh temeh di kalangan sesama sendiri perlu dielakkan bagi menjaga kepentingan kita semua.Kerjasama perlulah diberikan kepada pihak keselamatan bagi membolehkan mereka menjalankan tugas mereka dengan cekap dan berkesan.

Selain daripada usaha, yang terakhir, kita hanya mampu berdoa serta berserah  memohon kepada Yang Maha Kuasa agar memelihara keselamatan kita semua.

Wallahualam





2 comments:

  1. bukak surat khabar rasa mcm nak nangis je :'( sikit2 mati, sikit2 bunuh...

    ReplyDelete
  2. aduyai..Malaysia dah cam negara2 barat da...asyik2 bunuh je keje..(geram)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...