Jom Follow.....

Friday, February 17, 2012

Gara-gara Bersikap Jujur ?

24 Rabiulawal 1433

Seorang pelangan sedang beratur di sebuah restoran makanan segera bersama pasangannya untuk membeli ayam goreng kegemarannya. Disebabkan suasana ramai pelanggan di kaunter bayaran, setelah menerima bungkusan makanan, maka pasangan kekasih tadi terkejut bahawa tiada ayam goreng dalam bungkusan berkenaan dan sebaliknya jenis makanan lain yang terdapat dalam bungkusan yang diterima.Mereka juga menerima baki amaun yang jumlahnya agak besar disebabkan kesalahan jurujual berkenaandi kaunter pembayaran.

Maka pasangan lelaki berpatah balik dengan pasangannya untuk memulangkan baki wang yang tersalah beri.Maka terkejutlah pemilik berkenaan akan masih ada orang yang berhati bersih pada zaman ini. Disebabkan rasa gembira, pemilik restoran berkenaan hendak memberikan suatu paparan khas di akhbar tentang kisah berkenaan di akhbar sempena majlis penghargaan oleh kerana kebetulan pada masa yang sama beliau sedang bersama wartawan untuk mempromosikan restoran beliau. Ini termasuklah paparan bergambar pasangan berkenaan dengan pemilik restoran tersebut.Namun begitu, pelawaan berkenaan ditolak oleh pasangan berkenaan walaupun dipujuk berkali-kali oleh pemilik restoran berkenaan, sebaliknya meminta ayam goreng yang dipesannya itu.

Akhir sekali pemilik restoran berkenaan bertanya kepada pasangan lelaki sebab utama mereka enggan kisah mereka menjadi paparan sedangkan peluang berkenaan amat sukar diperolehi. Akhirnya pasangan lelaki berkata, " Kalau kisah kami masuk akhbar, nanti isteri dan anak-anak saya tahulah saya makan ayam goreng dengan kekasih saya di restoran awak!".


Wallahualam

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...