Jom Follow.....

Thursday, February 9, 2012

‘Tiada Rotan Akar Pun Berguna’- Persatuan Bola Sepak Perak

17 Rabiulawal 1433

Penulis tertarik dengan strategi Persatuan bola sepak Perak (PAFA)sebaik menerajui takhta Liga Malaysia pada masa kini. Menggunakan pepatah Melayu,  ‘tiada rotan akar pun berguna’ telah melonjakkan pasukan berkenaan ke puncak liga buat masa ini.

PAFA mengekalkan khidmat Lazar Popovic sekurang-kurangnya sehingga tingkap perpindahan April nanti biarpun penyerang Serbia itu masih gagal menjaringkan sebarang gol selepas perlawanan keenam, kelmarin.

 Sumber berkata keputusan itu dibuat pada mesyuarat pengurusan pasukan yang diadakan Selasa lalu.

 “Selepas meneliti laporan dari jurulatih pasukan jawatankuasa berpuas hati dengan sumbangan Popovic biarpun masih kebuntuan jaringan. Hakikatnya ialah sukar mencari pengganti berwibawa dalam tempoh singkat ini justeru dalam ketiadaan rotan ini kita gunalah akar,”menurut sumber.

PENGURUSAN Perak meminta pemain kekal berpijak di bumi nyata di sebalik kejayaan merampas takhta daripada Kelantan selaku pendahulu baru Liga Super.

Presiden Persatuan Bola Sepak Perak (Pafa), berkata ranjau bagi skuad Seladang masih berliku tetapi menghambur pujian ke atas anak didik Norizan Bakar yang mengatasi Sarawak 2-1 di Ipoh, kelmarin.

Penulis sebagai anak kelahiran dan dibesarkan di Perak mengucapkan selamat maju jaya kepada pasukan bolasepak negeri Perak. Diharapkan tahun 2012 bakal memberikan kejayaan yang cemerlang buat kita semua.

Wallahualam

Sumber : Berita Harian Online

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...