Jom Follow.....

Wednesday, February 1, 2012

Bihun Sup 1RM, 1 Malaysia

8 Rabiulawal 1433

Satu lagi menu makanan yang berharga RM 1 yang penulis ingin kongsikan di sini. Ianya berkenaan dengan bihun sup berharga RM 1 yang terdapat di Kemunting , Taiping Perak. Kedudukan lokasi gerainya ialah bersebelahan dengan stesen Petronas di Kemunting Taiping.

Bihun sup RM 1@MyBancik 2012
Walaupun jumlahnya tidak terlalu banyak, namun bagi penulis ianya agak berpatutan dengan harga berkenaan. Ketika berkunjung ke gerai tersebut baru-baru ini, sepinggan bihun sup , sepinggan nasi ayam, segelas milo ais dan ais kosong serta air suam, harga yang dikenakan hanya RM 5 sahaja, untuk dua orang iaitu penulis dan anak penulis.

Anak penulis agak tidak percaya dengan harga berkenaan, manakala penulis hanya mampu tersenyum melihatkan gelagat anak penulis yang agak tercengang disebabkan kurang percaya dengan fakta harga berkenaan.

Sesungguhnya, harga sebegini telah menewaskan menu rakyat 1Malaysia yang ada sekarang yang menggunakan jenama berkenaan. Jika para pembaca bekesempatan ke sana, bolehlah mencuba menu yang dinyatakan di sini. Selamat mencuba.

Wallahualam




4 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...