Jom Follow.....

Tuesday, June 26, 2012

Taubatkah Aku?

7 Syaaban 1433

Sejak akhir-akhir ini seolah-olah suatu "trend" bila mana ada dikalangan saudara kita dengan mudah menyalahkan orang lain atas apa yang berlaku kepada diri dan keluarga mereka. Dengan mudah mereka menyalahkan pihak-pihak yang tertentu di medan ceramah mereka atas apa yang mereka lalui dalam kehidupan selama ini.

Namun di hati ini mula bertanya, adakah aku perlu menyalahkan orang lain jika berlaku kekurangan pada diri ini selama berpuluh tahun aku hidup? Apakah aku perlu menyalahkan ibu dan ayahku? Apakah aku perlu menyalahkan datuk moyangku? Apakah sifat sering menyalahkan orang lain merupakan tanda-tanda aku sudah berhijrah ke arah kebaikan dan bertaubat?

Ya Allah, perbaikilah diri ini dan jadikanlah aku sebahagian dari insan yang sering bertaubat dan diterima taubat olehMu.

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...