Jom Follow.....

Friday, June 29, 2012

Senandung Buat Ibu

10 Syaaban 1433

Wahai ibuku
Aku tahu bahawaaku tak akan dapat membalas jasamu
Jasa dan baktimu akan tetap bersemadi di dalam diriku
Yang kukuh bersemadi dalam ingatanku

Ibuku yang ku cinta
Walaupun ayah telah tiada
Jasanya tetap bersama kita
Meneruskan kehidupan di alam yang nyata

Aku tak mampu memuaskan hatimu
Aku tak akan mampu membahagiakanmu
Namun aku tetap akan berusaha menggembirakanmu
Walau jasatku dan jiwaku dicincang lumat bagi memastikan kegembiraanmu

Aku sanggup terluka bagi memastikan kau gembira
Maafkan ku jika engkau belum teruja
Kerana cabaran kami sebagai ibubapa sekarang lebih getir dan derita
Berbanding masa mu membesarkan, mendidik anak-anakmu semua

Apapun wahai ibuku
Kami memohon restumu wahai ibuku
Keredhaan yang Maha Esa terhadap kami bergantung kepada redhamu
Wahai ibu, ampunilah kesilapan dan dosa kami terhadap mu

Wallahulam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...