Jom Follow.....

Friday, August 12, 2011

Apabila Nasrudin Diserang Dari Segenap Penjuru Kerana Mempertahankan Akidah

Utusan Malaysia hari ini melaporkan bahawa selepas Datuk Dr. Hasan Mohd. Ali menjadi mangsa kecaman pemimpin-pemimpin tertentu mereka ekoran sokongannya terhadap Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) memeriksa sebuah rumah ibadat bukan Islam di Damansara Utama baru-baru ini, nasib yang sama dipercayai menimpa Ketua Dewan Pemuda parti politik yang dianggotai mereka. Menurut petikan :

Nasrudin dipercayai menerima kecaman serta tekanan hebat daripada pemimpin mereka terutamanya golongan tertentu iaitu kumpulan yang menyokong pemimpin utama pakatan pembangkang Malaysia.Tindakan itu dilakukan selepas Nasrudin mengeluarkan kenyataan keras kelmarin, bahawa Dewan Pemuda Pusat akan tetap mempertahankan akidah umat Islam daripada dirosakkan, sekalipun dengan darah dan nyawa.

Ia diperkukuhkan lagi dengan status terkini Ketua Dewan Pemuda  itu di laman Facebooknya yang membayangkan beliau sedang ‘diserang’ apabila berkata: “Tidak mudah untuk kita memperjuangkan Islam. Kadang-kadang cabaran dalaman lebih perit dialami berbanding cabaran luaran. Ya Allah, Engkau berilah aku kekuatan,”.

Penulis juga berdoa agar beliau dan semua umat Islam diberikan kekuatan dan kesabaran serta kebijaksanaan dalam menghadapi dugaan pada bulan Ramadhan ini. Terbaru pula isu larangan bacaan Al Quran menerusi pembesar suara waktu subuh di Pulau Pinang, juga bakal memberi satu lagi cabaran kepada beliau untuk menyatakan pendirian. Insyaallah ada jalannya....

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...