Jom Follow.....

Saturday, August 20, 2011

Gaza Diserang Di Kala Kita Menyambut Ramadhan Al Mubarak

Bernama melaporkan pada 19 Ogos 2011 bahawa peserta rombongan Ramadhan di Gaza(RADIG2)  kelolaan Majlis Perunding Pertubuhan Islam Malaysia (MAPIM) dikejutkan dengan letupan kuat yang menggegarkan hotel yang mereka menginap di tengah tengah bandaraya Gaza pada jam pagi waktu tempatan. Letupan kuat itu berlaku akibat serangan udara tentera Israel ke atas Gaza di bulan Ramadhan yang mulia ini.

Rombongan berkenaan ke Gaza untuk program kemanusiaan di sana dan majlis perasmian Masjid An-Nasr di Beit Hanoun di utara Gaza yang jaraknya hanya kira-kira satu kilometer dari sempadan Gaza-Israel. Masjid yang dibina semula itu adalah sebahagian daripada hasil dana yang telah dikumpulkan oleh MAPIM sebagai salah satu projek pemulihan Gaza oleh rakyat Malaysia. Semua ahli rombongan berkenaan buat masa kini dilaporkan dalam keadaan selamat.

Penulis tabik "spring" kepada peserta rombongan yang berani ke sana. Didoakan salam kesejahteraan kepada mereka serta umat Islam di seluruh dunia. Salam persaudaraan dan kesatuan umat Islam di Malaysia dan seluruh dunia. Kita di Malaysia haruslah bermuhasabah, bersyukur,bersatu padu dan memperkuatkan diri dari segenap asper agar kita dapat membantu saudara-saudara kita di tempat-tempat lain. Apatah lagi Hamas dan Fatahpun sudah boleh berdamai, inikan pula kita di Malaysia.

Kepada yang bersemangat menghadiri perhimpunan-perhimpunan tanpa permit di Malaysia, penulis menyeru dan cadangkan tenaga berkenaan lebih baik dan produktif dicurahkan untuk misi kemanusiaaan di sana. Sesungguhnya janji Allah adalah benar. Mungkin suatu hari nanti munculnya cahaya dihujung jalan buat umat Islam semua.Kita akan sambut kemenangan dan tiada lagi rasa kebimbangan,keluh kesah dan  ketakutan. Adakah kita tidak mahu berfikir?

Wallahualam.

1 comment:

  1. memang biadap di laknatullah israel kufarat..
    bila bab ISRAEL dan pengganas2 islam ini
    aku memang x blh kawal keadaan walaupun
    aku tahu aku sedang berpuasa....

    moga Allah kuatkan iman dan semangat kita terutama
    penduduk2 GHAZA, IRAQ, PAKISTAN dan seluruh
    umat ISLAM yang sengsara kemiskinan..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...