Jom Follow.....

Thursday, May 10, 2012

Apabila Orang Berdemo Di Rumah Kita

19 Jamadilakhir 1433

Cuba kita bayangkan apabila berpuluh atau beratus orang duduk di hadapan rumah kita dan tidak mahu berganjak kerana melakukan protes ketidakpuasan hati dengan kita. Itu yang berlaku kepada seorang pemimpin pakatan parti politik yang telah mengetuai suatu  perhimpunan versi ke 3 baru-baru diibu negara seperti mana yang telah dilaporkan di UTUSAN.

Hal yang sama turut berlaku kepada salah seorang pemimpin utama di sebuah pakatan politik seperti yang juga telah dilaporkan di SINAR HARIAN.Bayangkan pula , disebabkan kemarahan mereka, pasu diletakkan teratur dipecahkan, kereta kepunyaan kita dipijak, ditendang dan diterbalikkan dikawasan yang mana kita mempunyai kepentingan dan menjejaskan keselamatan anak dan keluarga kita.Apakah perasaan kita?Apakah kita tidak perihatin perasaan mereka sebelum kita membuat keputusan menyertai sebarang apa jua perhimpunan yang mendatangkan kebimbangan dan kesusahan orang lain?

Jika itu yang kita mahukan, teruskanlah hasrat kita hendak berdemonstrasi pada masa akan datang. Disebabkan kecanggihan teknologi, maka wajah anda akan terpampang diakhbar-akhbar dan sikap anda tersebut bakal mengundang tindak balas pihak yang kerugian atas tindakan anda.Mereka akan mencari anda dan melakukan perkara yang sama terhadap anda. Mesej di sini jelas, jika kita ingin dihormati , hormatilah orang lain terlebih dahulu.

Wallahualam

1 comment:

  1. demostrasi ni kadang2 tak mendatangkan faedah pun... huuuu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...