Jom Follow.....

Monday, May 21, 2012

Tahniah Kepada "The Red Warrior"

29 Jamadilakhir 1433

Penulis mengucapkan tahniah kepada pasukan bolasepak Kelantan yang telah berjaya menjuarai Piala FA beberapa hari lalu. Kebetulan ketika perlawanan diadakan penulis berada di Kota Baharu. Rata-rata warga Kelantan menunjukkan sokongan yang amat baik kepada pasukan mereka. Apa yang jelas, perlawanan berkenaan dapat meredakan suhu politik di mana rata-rata rakyat Kelantan mengenepikan seketika sentimen politik untuk memberikan sokongan kepada pasukan mereka.

Ketika perjalanan pulang ke Kuala Lumpur, rata-rata penduduk kampung berdiri di sekitar sepanjang jalan raya melambaikan tangan dan bendera kepada rombongan-rombongan penyokong yang pulang semula ke tempat asal. Namun begitu, apa yang pasti, banyak kedai-kedai di sekitar Kota Baharu yang tutup awal atau tidak berniaga semata-semata untuk memberi sokongan kepada pasukan bola sepak. Maka terjejaslah jugak geng-geng dari Kuala Lumpur untuk membeli belah.

Sokongan sebegitu hebat ke atas perlawanan bola sepak tempatan seharusnya memberi kesedaran kepada pembuat dasar bola sepak negara agar lebih mesra pengguna dengan mengelakkan krisis kepimpinan dan perbalahan seperti mana yang berlaku ketika ini.Jangan sampai nanti rakyat lebih berminat menonton liga luar negara kerana kecewa dengan cara bolasepak diuruskan di negara ini.

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...