Jom Follow.....

Tuesday, April 3, 2012

Kayapun Susah Juga

12 Jamadilawal 1433

Penulis turut bersimpati dengan berita penceraian salah seorang penyerang bolasepak terkenal di Malaysia pada masa kini. Difahamkan beliau adalah  yang pertama menjadi jutawan disebabkan ikatan kontrak beliau dengan sebuah kelab di luar negara baru-baru ini.

Agak sayang, kerana kejayaan berkenaan tidak selari dengan kebahagiaan rumah tangga beliau. Apalah guna wang berjuta jika anak-anak terpaksa dibahagikan kasih sayang disebabkan penceraian ibu bapa? Penulis berharap dan mendoakan agar pemain berkenaan dan pasangan berbaik semula demi kebahagiaan anak-anak mereka. Sesungguhnya ini bakal menjadi pengajaran bagi diri penulis dan para pembaca yang lain.

Menguruskan isteri atau wanita serta anak-anak bukan mudah seperti kita bermain bola. Wanita tidak dijadikan dari tulang kaki atau tangan untuk ditangankan, sebaliknya dijadikan dari tulang rusuk yang berdekatan dengan hati lelaki untuk dilindungi dan disayangi.

Jika diberi pilihan dengan harta berjuta-juta dan kasih sayang keluarga, apakah pilihan kita? Penulis tingalkan persoalan ini untuk renungan semua.

Wallahualam

2 comments:

  1. my sifu said..
    money can't buy happiness..
    but love can give happiness..

    ReplyDelete
  2. SAYA TAU SAPE.SAFEE SALI.TAPI KESIAN,TAK TAU NAK SALAHKAN SAPE.KESIAN ANAK2 KAN T_T

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...