Jom Follow.....

Monday, April 16, 2012

Katakan Tidak Kepada Campurtangan Luar

25 Jamadilawal 1433

Berita bahawa ada pihak-pihak yang berpolitik di Malaysia mendapat tajaan dan sokongan dari badan-badan tertentu atau negara tertentu(negara luar) mengundang ketidakselesaan bagi diri penulis.Sesungguhnya jika dilihat pada sejarah lampau, sebarang campurtangan dari negara luar seringkali dibuktikan dengan tujuan ada udang sebalik batu.

Didalam cabaran persaingan ekonomi global yang semakin sengit, sebarang ketidakstabilan di sesebuah negara bakal memberi kelebihan kepada negara yang lain. Apa yang mampu penulis lakukan ialah sebagai rakyat Malaysia yang sayangkan keamanan dan kesejahteraan ialah dengan menasihati diri sendiri agar menjauhi daripada sebarang tindakan yang bakal menyusahkan ramai orang.

Penulis juga menyeru agar kita sebagai rakyat Malaysia menolak sebarang campurtangan pihak luar  dalam menentukan hala tuju negara ini sama ada dalam bentuk kewangan ataupun sokongan. Biarlah segala macam perbezaan pendapat dikalangan rakyat di negara ini diselesaikan sesama sendiri Kita tak mahu menang sorak kampung tergadai.
.

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...