Jom Follow.....

Thursday, April 5, 2012

Buka Mata Buka Hati

14 Jamadilawal 1433

Suasana politik umat Islam di seluruh dunia ketika ini boleh dikatakan amat suram bak mendung meliputi alam.Peperangan berlaku di sana sini di mana darah saudara seislam telah dihalalkan untuk dibunuh sesama sendiri dek kerana berebut kemuliaan di dunia. Lebih malang musuh sendiri semakin disanjung. Fatwa dikeluarkan sewenang wenangnya bagi menghalalkan cara.Ternyata umat Islam telah jatuh dalam suasana adu domba.

Tak kurang hebat juga suasana yang berlaku di negara ini. Sahabat-sahabat yang berjuang demi Islam dahulunya kini berseteru. Ada yang telah disingkirkan dari jemaah. Caci mencaci sesama sendiri kini menjadi santapan harian. Musuh semakin dilihat menjadi idola dan dilihat benar belaka. Nasihat dan rintihan pengikut dipandang sepi oleh para pemimpin yang makin gilakan kekuasaan. Nasihat dan teguran dibalas dengan tohmahan bahawa suara-suara kecil ini adalah dari hasutan pihak lawan.

Hak dan kepentingan agama semakin dijadikan pertaruhan. Ada yang sanggup menyabung nyawa demi mendapat sokongan peti undi. Tetapi memandang sepi bila mana isu murtad dan kepentingan lain diratapi oleh umat dan pengikut setia selama ini.

Ya Allah berikanlah kekuatan kepada kami semua. Satukanlah hati kami pada jalanMu.Jauhilah kami dari perpecahan. HambaMu ini adalah insan kerdil yang tak mampu mengumpulkan beribu pengikut untuk mengaminkan doa ini. Tetapi hambamu ini yakin bahawa Engkau Maha mendengar rintihan ini. Sesungguhnya Engkau tidak menyalahi janji. Ameen.

Wallahualam

2 comments:

  1. masih tidak faham dgn dunia politik , tapi umur semakin dekat utk mengundi, jadi bagaimana?

    ReplyDelete
  2. Apa-apapun, pastikan sis mendaftar sebagai pengundi..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...