Jom Follow.....

Wednesday, June 29, 2011

Salam Kedamaian Untuk Rakyat Malaysia

Akhir-akhir ini suasana suhu politik negara kembali panas. Ini disebabkan gara-gara penganjuran suatu perhimpunan di ibu negara yang dijadualkan pada 9 Julai 2011 akan datang.Namun aku beranggapan ianya tetap  mempunyai agenda politik pihak yang tertentu.

Namun yang bakal menjadi mangsa kerugian dan korban ialah orang-orang awam yang tidak berdosa yang mencari rezeki di ibu kota. Ianya sedikit sebanyak menyebabkan banyak pihak yang utama. Adakah ini yang ingin diperjuangkan untuk rakyat apabila ramai rakyat pula yang teraniaya. Bila masanya kita nak fokus untuk memajukan diri, organisasi dan negara, jika setiap bulan, saban hari kita asyik disogokkan dengan rethorik politik?

Perhimpunan berkenaan bertujuan kononnya menuntut proses pilihanraya yang adil. Bagiku , setakat ini, bersyukurlah kerana pihak yang berseteru dengan kerajaan sedia ada tetap berjaya menawan 5 negeri pada pilihanraya yang lepas. Jangan disamakan keadaan negara ini bersamaan dengan negara-negara di timur tengah. Situasi di sana jika kita merujuk kepada sesiapa yang pernah ke sana, keadaannya boleh digambarkan bagaikan langit dengan bumi.

Oleh yang demikian, bersamalah-samalah  kita bermuhasabah dan berlapang dada. Berpeganglah kita pada tali Yang Maha Esa dan janganlah kita berpecah belah. Menuntut sebarang perubahan melalui perhimpunan adalah jalan yang amat kurang bijak. Ingatlah, bukan majoriti yang menyokong pembangkang dan bukan semua pula yang menyokong kerajaan.Kesimpulannya menyertai perhimpunan ini hanya membazirkan sumber-sumber yang ada disebabkan kerosakan-kerosakan kemudahan awam yang bakal berlaku. Yang menjadi mangsa ialah wang rakyat yang terpaksa diguna untuk tujuan pembersihan dan pembaikan semula.

Lebih baik sumber-sumber berkenaan digunakan untuk perang clik  clik..di alam maya bagi melepaskan geram. Itu lebih mendamaikan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...