Jom Follow.....

Sunday, June 5, 2011

PHD oh PHD

PHD yang dipaparkan di sini bukan "Perasaan Hasad Dengki", tetapi pengajianku di peringkat Doktor Falsafah yang sedang aku hadapi. Tahun ini adalah merupakan tahun akhir bagi aku untuk menamatkan pengajian berkenaan secara separuh masa di salah sebuah universiti di Shah Alam. Oleh kerana aku  agak tertekan terpaksa jua aku luahkan diblog ini yang "tag line" nya memaparkan nukilan dari sudut hati dan sanubari. Sebelum ini aku agak keberatan bercerita hal ini di blog-blog aku ataupun di facebook.

Pengajianku pada peringkat ini pada kali ini amat mencabar oleh kerana kekangan tugas dan tangungjawab keluarga dan anak-anak yang sedang membesar. Lagipun profession aku bukannya dari sudut bidang akademik, dan aku menyambung pengajian hingga ke peringkat ini sekadar untuk menambahkan ilmu pengetahuan dan meneruskan cita-citaku sejak kecil lagi.

Setakat ini lebih kurang 80 peratus telah aku selesaikan, cuma dalam proses menulis karangan yang panjang dan membuat analisa data. Sesungguhnya aku tetap akan meneruskan perjuanganku ini sedaya upaya. Harap-harap agar tahun hadapan aku boleh menggunakan " Dr Bancik" sebagai nama timbanganku di blog ini. Mungkin juga aku akan menulis sebuah buku tentang perjalananku ke arah itu. Realiti atau tidak hanya diri sendiri , masa beserta keizinan Yang Maha Esa bakal menentukan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...