Jom Follow.....

Saturday, June 11, 2011

Peristiwa 17 September : Kita Tak Mampu Berbalah Lagi & Katakan Tidak Kepada Perhimpunan Bersih

Hati penulis amat tidak tenteram apabila mendengar berita di Buletin Utama yang menyatakan bahawa parti pembangkang sedang merancang untuk mengadakan perhimpunan bersih secara jalanan tak lama lagi di ibu negara. Ianya bakal diketuai oleh salah seorang pemimpin yang baru menang pemilihan parti yang dianggotainya baru baru ini. Sudah tentu masjid akan dijadikan kambing hitam bagi memulakan perhimpunan berkenaan. Penulis amat faham, ini adalah strategi mereka yang cuba melibatkan kebanyakan orang awam yang tidak berdosa terjebak sama dan seolah menunjukkan kekuatan mereka dengan menggunakan kehadiran orang awam yang bersembahyang di masjid tertentu.

Ini adalah satu bentuk hipokrasi strategi yang amat busuk hati  pihak berkenaan dari  sudut pemikiran dan persepsi penulis.Minta maaf jika penulis sedikit emosional di sini ,memandangkan hati penulis masih terluka dek kekalahan golongan ulama di dalam pemilihan sebuah politik baru-baru ini.Perhimpunan jalanan seperti ini perlu ditentang habis-habisan kerana ianya bakal menyusahkan orang awam. Jalan raya akan bertambah sesak dan mengganggu peluang orang ramai untuk menjalankan tugas, berniaga dan sebagainya.

Cukuplah perbalahan yang masih belum sudah dikalangan negara-negara islam yang lain buat masa kini. Kenapa kita nak tambahkan lagi kesusahan ini. Perbalahan dikalangan negara islam pada masa sekarang ini hanya menguntungkan "suatu bangsa yang sombong dan hina"(SBYSDH) di sisi Allah s.w.t. Perbalahan di negara ini juga hanya akan menguntungkan golongan yang opportunis yang mana partinya adalah serpihan daripada parti yang memimpin sebuah negara yang dulunya pernah bersama negara ini, yang  mana pemimpinnya rata-rata berkiblatkan golongan yang sama iaitu SBYSDH.

Penulis cadangkan agar jika pihak-pihak yang berminat  nak berhimpun sangat, berhimpunlah di stadium-stadium seperti di stadium Shah Alam dan boleh terus bersembahyang Jumaat di sana, memandangkan Selangor telahpun dibawah pemerintahan mereka. Nak panggil pemimpin parti yang berkiblatkan SBYSDH baca khutbahpun... korang punya pasalllah. Janganlah ganggu ketenteraman awam, kerana emosi dan bebanan rakyat pada masa kini sudahpun terbeban disebabkan kegiatan politik yang berlebihan yang seolah tanpa kesudahan sering berlaku dan dimomokkan lakonan mereka di negara ini dengan acapkali.

Ataupun, apa salahnya berhimpun secara maya, kurang-kurangnya boleh juga klik-klik tambahkan pendapatan pengunjung pelayar laman web yang diwujudkan. Dan pihak yang berkenaan boleh ziarah kembali semula dengan klik semula pelawat yang berkunjung.Kaedah ini lebih berfaedah dan lebih berwawasan daripada idea berhimpun secara pengecut di sebalik kehadiran orang ramai di masjid. Sampai masa nanti kita klik la ke peti undi. Kan cara ini lebih aman damai dan tak menyusahkan orang.

Oleh itu penulis merayu agar kita sebagai rakyat Malaysia sama-sama menjaga ketenteraman negara ini. "Peace , no war "Sesungguhnya kita tidak mampu berbalah lagi.

@MyBancik

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...