Jom Follow.....

Monday, November 21, 2011

Anak Harimau Malaya Mencengkam Lawan

Penulis sebenarnya tidak memberikan harapan ke atas skuad Harimau Malaya muda pada perlawanan akhir bolasepak Sukan Sea menentang skuad utama Garuda Indonesia. Ini kerana kebanyakan tunggak pemain berada dalam keadaan kecederaan selepas perlawanan separuh akhir menentang Myanmar. Skuad pada perlawanan malam tadi boleh dikatakan hanya berstatus anak Harimau sahaja.

Apabila Garuda mula membenam gol awal pada awal babak perlawanan, penulis terus menutup siaran TV kerana tidak sanggup melihat skuad anak Harimau diratah dengan teruk. Bila terdengar sorakan disekitar taman perumahan, penulis menggagahi semula membuka TV dan mendapati keputusannya sedang seri dan terikat 1-1 selepas anak harimau berjaya menyamakan kedudukan. Namun begitu, penulis masih lagi tidak sangup dan masih menutup TV serta kemudian meluahkan perasaan di blog ini(lihat artikel sebelum ini).

Ketika penulis sedang mula nak masuktidur dan hendak melelapka mata, tiba-tiba terdengar lagi sorakan di sekitar taman perumahan. Lalu penulis teruja hendak membuka semula siaran TV. Kenyataannya ialah sepakan terakhir penalti pasukan anak harimau dapat dilihat menerobosi gawang skuat garuda. Maka gegak gempitalah keseluruhan taman perumahan penulis atas kemenangan skuad anak Harimau Malaya 5-4 menerusi penentuan sepakan penalti.

Tahniah diucapkan kesemua pasukan skuad Harimau Malaya. Semoga anda semua dapat pergi jauh terutamanya rata-rata pemain di bawah umur 23 tahun yang kini sudah menunjukkan kematangan beraksi dalam suasana yang getir di Stadium Glora Bung Karno Indonesia.Kepada rakyat Malaysia, tahniah, kerana kegembiraan ini mengurangkan sedikit sebanyak polemik politik yang tidak berkesudahan di Malaysia. Sekurang-kurangnya Bolasepak dapat menyatukan pelbagai bangsa di Malaysia.Kita menyokong pasukan Bola rakyat Malaysia, kebanggaan kita semua dan sebagai Team Malaysia.

Kepada rakyat Indonesia, janganlah berputus asa, ada masa kita jumpa lagi. Biarkan setiap pertandingan diakhiri dengan semangan ukhwah dan persaudaraan. Ini kerana dalam suasana ketidaktentuan global, Malaysia dan Indonesia tidak mampu berbalah lagi. Malaysia dan Indonesia perlu bersatu dalam menentang segala bentuk ketidakadilan global.

Salam semangat kesukanan dari MyBancik.

Wallahualam

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...