Jom Follow.....

Friday, September 30, 2011

Laksanakan Sahaja Hudud -Najib

Utusan Malaysia melaporkan pada hari ini bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak meminta agar kerajaan Pas Kelantan meneruskan hasrat perlaksanaan undang-undang hudud.Najib berkata, Pas sepatutnya berhenti menyalahkan pihak lain terutamanya UMNO sebaliknya meneruskan hasrat perlaksanaan undang-undang hudud itu kerana ia telah lama diperjuangkan.

"Kita nak (mahu) tengok serius atau tidak serius (Pas) dalam isu ini kerana ia bukan perkara baru tapi lama dahulu Pas sudah menyebut untuk melaksanakan undang-undang hudud," tegas beliau.

Penulis berpendapat inilah masanya Pas membuktikan keikhlasannya untuk melaksanakan undang-undang berkenaan. Apatah lagi, Perdana Menteri telah memberikan lampu hijau. Cuma beberapa aspek masalah teknikal perlulah diselesaikan dengan duduk berbincang dengan kerajaan pusat. Jika tak dapat laksanakan kesemua, laksanakan dahulu secara berperingkat.Ini penting kerana Pas telah berjaya memerintah dua negeri Janganlah angkuh tidak mahu duduk semeja dengan saudara seagama berbincang tentang perpaduan atau perlaksanaan hudud tetapi hanya mahu duduk berbincang tentang wang royalti sahaja.

Dengan kenyataan Najib berkenaan, maka janganlah jadikan pelbagai alasan dan menyalahkan orang lain jika parti berkenaan tidak dapat melaksanakan undang-undang berkenaan.

Wallahualam

Sumber: Utusan Malaysia

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=1001&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_03.htm

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...