Jom Follow.....

Saturday, September 3, 2011

Jangan Kaitkan Rasulullah S.A.W Untuk Menghalalkan Cara

Ini adalah natijahnya bila bercakap tak fikir panjang. Apabila dah tersalah cakap dan hati diselaputi ego dan malu mula menular, maka pelbagai kaedah terpaksa digunakan untuk menghalalkan hujah. Maka ianya terpaksa pula mengheret pihak lain juga untuk menutup malu organisasi yang mereka pimpin.

Menurut Utusan-Terbaru,  seorang Ahli Jawatankuasa Pusat sebuah parti pembangkang,  cuba menidakkan fakta bahawa Mohammad Indera adalah anggota komunis yang bertanggungjawab membunuh 25 anak bangsa sendiri dalam tragedi itu apabila mendakwa pengganas tersebut adalah guru agama.

Beliau  menuduh parti yang mereka musuhi yang melabelkan Mohammad Indera sebagai komunis sedangkan mengikut fakta 'guru agama' itu memang menyokong dan menjadi ahli komunis sehingga diangkat mengetuai Kompeni Pasukan Keempat Parti Komunis Malaya (PKM).

Malah, Pengerusi Lajnah Pendidikan Parti Pusat itu juga secara terbuka mengesahkan bahawa parti itu akan 'mengkaji' semula sejarah negara apabila berkata: "Kita akan mengkaji dan menilai balik sejarah, antaranya kes Mohammad Indera yang akan kita kaji semula."

Sementara itu, dalam usaha mengiktiraf Mohammad Indera, Presidennya pula cuba mengaitkan tragedi Bukit Kepong dengan peristiwa menawan Mekah oleh Rasulullah SAW.

Presiden Parti itu mempersoalkan apakah Nabi Muhammad SAW juga akan diiktiraf sebagai pengkhianat kerana berbuat demikian.

Ini kerana, katanya, Rasulullah SAW menyerang bangsa dan tanah airnya sendiri di Mekah dan kaum Arab yang dipimpin oleh bapa mertuanya, Abu Suffian.

"Mekah dibebaskan, Mekah dimerdekakan. Dimerdekakan daripada siapa? Dimerdekakan daripada jahiliah, bukan jahiliah Parsi, bukan jahiliah Inggeris, jahiliah Perancis, jahiliah Cina dan India. Mekah dibebaskan daripada jahiliah Arab, sebangsa dengan Nabi (Muhammad) SAW," jelasnya.

Ia kemudian disusuli dengan kenyataan seorang lagi Ahli Jawatankuasa Parti Pusat berkenaan,  yang seolah-olah 'menghalalkan' pembunuh di Bukit Kepong apabila mendakwa, serangan oleh 200 anggota komunis itu adalah bagi menyerang sarang British.

Jika berita ini benar, komen penulis.., Kenapa nak kaitkan Rasulullah S.A.W. yang mulia dalam kemelut mereka ini? Mengaitkan Rasulullah S.A.W bagi menghalalkan serangan komunis ke atas saudara seagama adalah sesuatu perkara yang tidak dapat diterima akal.Rasulullah tidak bersetongkol dengan orang-orang kafir menyerang saudara seagama. Sebelum menyerang, beliau membuat seruan untuk beriman terlebih dahulu.

Memang mereka bertugas dengan kerajaan Bristish pada masa berkenaan, tetapi kenapa tak serang pejabat-pejabat yang mempunyai orang-orang British?Kenapa anak bini turut dibunuh? Adakah cara berkenaan selaras dengan Islam? Apakah komunis berkenaan akan membenarkan Islam agama rasmi jika mereka memerintah? Apakah azan akan berkumandang, Al-Quran tidak akan dibakar , kita dibenarkan mengamalkan ajaran Islam jika komunis memerintah?

Walaupun penulis hanya  orang biasa, penulis ingin menasihatkan mereka yang berkenaan, yang mempunyai ilmu agama yang tinggi, bukalah semula kitab Al-Quran dan baca terjemahan perlahan-lahan dan fahami maksudnya dari ayat pertama hingga ayat terakhir. Insyaallah mungkin mereka akan menyedari ada perintah dan larangan yang mungkin mereka tertinggal untuk diamalkan.

Wallahualam. Renung-renungkan, selamat beramal.

1 comment:

  1. sedih betul bila agama dijadikan alat atau apparatus utk berpolitik...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...