Jom Follow.....

Friday, September 16, 2011

Jalur Gemilang Pula Hendak Ditukar

Apa dah jadi dengan ahli-ahli politik Malaysia masa kini? Baru sahaja berikrar nak ubah sejarah ikut selera mereka, terkini nak diubah pula jalur gemilang, kononnya warnanya menerupai parti lawan mereka. Penulis nak tanya, nak ubah ke ciri macam mana? Nak ubah bercirikan bintang tiga ke?

Sebenarnya penulis yakin dan percaya, yang beliau maksudkan dan paling benci ialah mungkin simbol bintang dan bulan sabit yang menandakan Islam sebagai agama rasmi di Malaysia. Untuk mengaburi mata, beliau mengatakan jalur gemilang seolah-olah meniru bendera Amerika Syarikat. Malangnya  bagi rakyat Malaysia yang mempunyai pembangkang yang tak boleh diharapkan. Kita harapkan agar pembangkang memperjuangkan untuk mengimbangi kerajaan sedia ada serta melakukan penambah baikan  agar kerajaan sedia ada tidak melakukan sesuatu dengan sewenang-wenangnya. Tetapi kita mempunyai pembangkang yang sentiasa mempunyai sifat prejudis,seolah-olah mereka sahaja yang betul,memberi petunjuk dan tingkah laku yang mahu undur kebelakang dan merosakkan perpaduan rakyat.

Jika kita mempunyai pemimpin-pemimpin politik bermentaliti macam ini di semua peringkat, maka lama kelamaan hancurlah negara. Bila satu pihak berkuasa, ubah sejarah dan macam-macam lagi. Kemudian ,bila pihak lain pula berkuasa, ubah semula. Tapi yang pastinya mereka tidak akan ubah bagi meletakkan Islam ke tempat yang tertinggi, kerana mereka hanya mahukan nikmat dan kekuasaan dunia sahaja. Slogan bersama Islam sanggup pula diubah kepada berkebajikan. Tidakkah slogan itu seolah-olah  sama dengan slogan "loteri kebajikan masyarakat"? Apakah pejuang-pejuang sekarang sudah tidak yakin dengan nama Islam?

Tak apalah, buatlah sesuaka hati korang, tetapi penulis juga mempunyai kuasa . Namun penulis hanya mampu mempunyai kuasa mengundi. Semestinya penulis akan memilih pihak yang menyeru kepada persaudaraan umat dan tidak menjadikan syaitan dan golongan kafir harbi sebagai kawan rapat.Semestinya penulis tidak akan disia-siakan pada kali ini. Semboyan sudah mula berbunyi.


Takbir.....Allahuakbar

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...