Jom Follow.....

Tuesday, September 13, 2011

Lagu Terpanjang Yang Pernah Aku Dengar

Ketika aku membelek Youtube, aku terjumpa clip lagu ini. Lagu bertajuk "Citarasa" dendangan Amir dan Uks yang pernah menjadi siulan aku pada zaman remaja dahulu. Aku memang suka menjadikan lagu-lagu yang kena liriknya dengan aku sebagai sumber motivasi dan pengubat hati. Selain daripada berusaha, berdoa dan bertawakal, hati ini juga perlu dihiburkan dengan mendengar lagu.


Lagu ini adalah lagu yang paling panjang dan santai yang pernah aku dengar. Aku sanggup menghimpun duit untuk mendapatkan album berkenaan dek kerana lagu berkenaan jarang diputarkan di radio-radio. Mungkin lagu berkenaan tidak mendapat tempat di hati penerbit atau juruhebah, ataupun terlalu panjang untuk disiarkan.Tapi sayang, tape berkenaan kepunyaan aku ini kini telah hilang.

Terima kasih kepada pencipta lagu ini, iaitu Shaari Amri dan kumpulan UKs. Dari sudut positif, kalian telah diciptakan oleh Allah S.W.T untuk menghiburkan insan-insan seperti penulis dan yang senasib dengannya. Ianya sedikit sebanyak memberi motivasi kepada kami di kala ditimpa kekecewaan dalam perjalanan memburu cita-cita.

Terima kaseeehhhhh....

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...