Jom Follow.....

Thursday, February 28, 2013

Perajurit Negara Terkorban Di Lahat Datu: Merekalah Pejuang Sebenar

17 Rabiulakhir 1434

Bancik mengucapkan takziah kepada keluarga perajurit negara  yang terkorban di insiden pencerobohan di Lahat Datu, Sabah. Bagi Bancik , merekalah wira sebenar negara. Namun Bancik berasa terkilan jika benarlah dakwaan sesetengah pihak , pencerobohan berkenaan telah didorong oleh hubungan diantara pihak penceroboh dan pemimpin atasan pemimpin pembangkang sekarang.

Gambar: MyKMU
MyKMU melaporkan bahawa Kedua-duanya anggota dari Unit 69 Komando dikenali sebagai Insp Zulkifli Mamat dan Sarjan Sabarudin.
Mengikut laporan lain sekurang-kurangnya 10 orang dari kumpulan penceroboh terbunuh manakala empat yang lain cedera. 10 lagi menyerah diri dan selebihnya dipercayai melarikan diri.

Setelah terpalit dengan dakwaan para pemimpin pembangkang bahawa , golongan pemberontak komunis adalah wira negara, insiden ini sekali lagi seolah mengesahkan bahawa, demi kuasa, sesetengah pemimpin politik sanggup melakukan apa saja.

Bagi keluarga dan anak-anak kecil para perajurit yang telah terkorban, jika anda besar nanti dan jika kalian terbaca artikel ini, kenangilah jasa allayarham ayahanda anda semua yang terkorban demi mempertahankan negara. Begitu juga rakyat Malaysia, kita perlu kenang jasa mereka dan jadikan peristiwa ini sebagai pengajaran. Kepada penyokong parti selain Barisan Nasional, janganlah disebabkan mereka bekerja dan terkorban di zaman pemerintahan Barisan Nasional, jasa dan pengorbanan mereka diperlekehkan pula.

Dengan lelehan air mata ketika di ayat akhir artikel ini, penulis berdoa dan meminta para pembaca yang sudi membaca artikel ini menghadiahkan Al Fatihah kepada mereka semua. Semoga mereka digolong sebagai "syahid" di sisi Allah s.w.t.

Wallahualam





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...