Jom Follow.....

Thursday, February 28, 2013

Jejambat Putrajaya Link Runtuh

18 Rabiulakhir 1434

Jejambat yang menghubungkan Taman Putra Perdana, Puchong dan Taman Sains Selangor II dekat sini runtuh dalam kejadian pada pukul 12.30 tengah hari semalam.

Kejadian yang berlaku di Kilometer 24 Putrajaya Link itu bagaimanapun tidak mengakibatkan sebarang kecederaan kepada orang awam hasil tindakan proaktif pihak bertanggungjawab iaitu Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) dan PLUS Malaysia Bhd. (PLUS) yang telah menutup laluan tersebut lebih sebulan lalu.

Ia juga tidak menyebabkan gangguan lalu lintas yang teruk kerana laluan lencongan telah dibina.

Pengurus Besar PKNS, Othman Omar berkata, laluan jejambat itu ditutup selepas pihaknya mendapati beberapa tiang jejambat kelihatan condong yang mungkin disebabkan tanah mendap.

“Laluan bawah yang merupakan laluan Putrajaya Link di Kilometer 2.4 turut ditutup. Jururunding bebas dilantik untuk menyiasat serta mengumpul maklumat mengenai keadaan keselamatan jejambat bertingkat berkenaan bagi tujuan baik pulih.

“Namun, belum pun laporan daripada jururunding bebas sempat diterima, jejambat itu yang kini di bawah seliaan PLUS telah runtuh,” katanya yang mendakwa jejambat itu telah diserahkan kepada PLUS untuk tujuan penyelenggaraan pada 22 Mac 2012.

Maklumat lanjut: Kosmo Online

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...