Jom Follow.....

Sunday, February 3, 2013

UMNO Yang Salah, Lim Guan Eng & Karpal Singh Juga Yang Betul?

22 Rabiulawal 1434

Bagi Bancik, cukup cukuplah dengan sikap menyalahkan orang lain bila kita mempunyai masalah. Kanyataan ini adalah rentetan kenyataan terbaru seorang Presiden Parti yang mengaku memperjuangkan Islam. Terbaru, menerusi  Sinar Harian Online, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini mendakwa isu kalimah ALLAH yang menjadi pertikaian mutakhir ini adalah mainan politik Umno menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

"Ini kerja Umno. Mengaku Islam... bawa isu kalimah ALLAH musim pilihan raya. Nak pancing undi guna kalimah ALLAH," katanya ketika menyampaikan ucapan di Himpunan Perdana Ummah bersama Pas di sebuah hotel dekat ibu negara, hari ini.

Jelas Hadi, keputusan dibuat Majlis Syura Pas berkaitan dengan penggunaan kalimah ALLAH oleh bukan Islam sudah cukup jelas, namun ia dimanipulasi oleh pihak-pihak tertentu termasuk sesetengah media sehingga ia menimbulkan kebimbangan rakyat.

"ALLAH tak boleh diterjemahkan. Dalam masa sama ALLAH digunakan bukan Islam ditempat dia, itu hak kamu. Salah gunakan, itu tak boleh.

"Ia ada beza dan kita kena faham. Majlis Syura Ulama buat keputusan perkataan ALLAH tidak boleh diterjemah. Perkataan ALLAH tak boleh salah guna. Kalau kamu nak (kalimah) ALLAH dalam bangsa kamu, itu hak kamu. Dipotong-potong kenyataan ini dan dilaga-lagakan," tegas beliau.

Cadangan penggunaan kalimah ALLAH dalam Bible versi bahasa Melayu dibangkitkan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dalam ucapan sempena sambutan Hari Natal lalu.

 Maklumat lanjut: Sinar Harian Online

Komen Bancik:

Cukuplah menyalahkan orang lain. Adakah sikap menyalahkan orang lain dituntut dalam Islam?

Wallahualam





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...