Jom Follow.....

Thursday, March 31, 2011

Bukan Kerana Nama

Kenapa aku perlu menulis blog? Itulah pertanyaan yang timbul di benak fikiranku ketika membuat keputusan mencuba menulis di blog. Salah satu desakan utama ialah untuk melepaskan apa jua isu-isu  yang perlu diluahkan. Sebagai contoh, sebelum adanya kemudahan blog agak sukar bagi aku menyuarakan pendapat di ruang-ruang forum di akhbar.

Sekurang-kurangnya dapatlah mengurangkan tekanan-tekanan yang ada di dalam diri sendiri, walaupun kadangkala tulisan yang dipaparkan dalam keadaan syok sendiri.Dalam kata lain.."Suka hatilah nak tulis apapun", "Blog aku..." Asalkan jangan berbentuk kerosakan.

Apa yang penting juga, aku menulis bukan kerana nama.Tapi kerana ingin berkongsi pengalaman yang mana yang baik perlu dijadikan teladan ,manakala yang buruk dijadikan pengajaran.Namun begitu, cabaran utama bila menulis di blog ini ialah untuk memastikan agar tulisan yang  tidak akan menyingung mana-mana pihak.Sesungguhnya, percayalah bahawa papan kekunci yang kita sering taip ini lebih berbahaya daripada senjata pemusnah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...