Jom Follow.....

Thursday, October 18, 2012

Putra LRT Bermasalah ?

3 Zulhijjah 1433

Bancik mengalami kelewatan menghadiri suatu mesyuarat pagi hari ini disebabkan kerosakan teknikal yang dialami oleh Putra LRT. Ianya berpunca kerosakan yang dialami di sekitar kawasan Sri Rampai . Oleh yang demikian perjalanan yang mengambil masa 10 minit menjadi 1 jam masa perjalanan.

Perjalanan tren transit aliran ringan (LRT) antara Jelatek dengan Sri Rampai berkeadaan perlahan sejak pagi hingga 12.27 tengah hari Khamis berikutan satu gangguan teknikal sistem isyarat.

Syarikat Prasarana Negara Berhad (Prasarana) dalam satu kenyataannya berkata perkhidmatan di sepanjang laluan itu berlaku kelambatan kerana ia terpaksa dikendalikan secara manual.
 "Sejumlah 29 perjalanan tren empat gerabak digerakkan tetapi perjalanan masih perlahan dan orang ramai terpaksa menunggu lebih lama untuk menaiki tren," menerusi kenyataan melalui BERNAMA

Namun begitu , Bancik berharap agar pihak berkenaan membuat pemeriksaan berkala lebih kerap bagi mengelakkan masalah kerosakan sepada sistem pengangkutan berkenaan.

Wallahualam


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...