Jom Follow.....

Friday, August 31, 2012

Pertahankan Kemerdekaan

14 Syawal 1433

KUALA LUMPUR, 31 Ogos , 2012 - Datuk Seri Najib Tun Razak mengajak rakyat Malaysia terus memperkukuh benteng perpaduan dalam mempertahan kemerdekaan negara yang dikecapi dan mahu setiap individu bersama-sama memacu negara ke arah mercu kejayaan lebih unggul.

Perdana Menteri juga menyeru rakyat untuk bersatu dan berusaha dengan kepimpinan negara bagi menjayakan agenda transformasi yang telah dan akan dilaksanakan.

Beliau berkata setelah 55 tahun merdeka, Malaysia kini boleh diangap sebagai sebuah negara yang berjaya dan semakin hari semakin kaya, makmur serta kuat. "Beringatlah bahawa sesungguhnya kemerdekaan itu hanya mengetuk pintu setiap pertiwi sekali saja. Marilah berganding berjuang pertahan kemerdekaan ini dengan barisan yang rapat lagi kukuh di setiap penjuru dan setiap ketika.

"Lebih rapat lagi ketika pihak seteru dan pembangkang cuba memporak-perandakan negara kita," katanya ketika berucap di depan lebih 150,000 orang yang menghadiri Himpunan Merdeka 55: Janji Ditepati sempena Hari Kemerdekaan ke-55 negara di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini Jumaat malam.

Maklumat lanjut :BERNAMA


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...