Jom Follow.....

Thursday, August 30, 2012

Kelantan Perlu Laksanakan Hudud

13 Syawal 1433

Rupa-rupanya kejadian samun yang ditulis sebelum ini (lihat pautan) berlaku di sebuah negeri yang mendakwa pemerintahan mereka mengamalkan syariat Islam. Jika betul hasrat berkenaan(menegakkan syariat Islam), penulis amat menyokong.Namun kejadian berkenaan mungkin dapat ditiadakan jika negeri telah memperkenalkan undang-undang yang telah ditetapkan Syariat Islam iaitu seperti yang diwar-warkan mereka iaitu Hudud.

Terbaru, seramai 100 orang polis wanita ditugaskan untuk mengawal ibu negeri berkenaan seperti yang dilaporkan di UTUSAN ONLINE, manakala mangsa telah selamat menjalani pembedahan seperti yang dilaporkan di akhbar yang sama. Kes terbaru menuntut agar perlaksanaan undang-undang berkenaan disegerakan di negeri berkenaan. Penulis percaya tiada, kerana dinar emaspun mereka boleh buat. Takkan bab duit aje yang laju..?

Bab  syariat perlulah lebih laju juga.Kalau ada halangan undang-undang, apa kata perbincangan diadakan di antara ahli-ahli parlimen berugama Islam agar halangan berkenaan dapat dihapuskan di peringkat Parlimen?Itupun.., kalau nak buatlah......

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...