Jom Follow.....

Saturday, May 14, 2011

Tahniah Salih Yaakob !

Penulis dalam beberapa hari ini hanya mampu tersenyum bila mendengar berita kisah  salah seorang artis dan penyampai radio yang makin terkenal pada usia yang menghampiri usia emas bakal berkahwin lagi bagi mencukupkan kouta yang dibenarkan oleh Islam. Industri hiburan di Malaysia dilihat semakin matang apabila, sesiapa sahaja yang berbakat, tanpa mengira usia mampu mencipta nama dalam industri ini, asalkan kena dengan pembawakannya.

Itu yang dialami oleh saudara Salih Yaakob , yang mana ketika awal kemunculannya di Radio Sinar dahulu, agak kurang menyerlah. Namun apabila muncul kembali trio KnK yang dipisahkan dari radio Era di Sinar, Trio yang baru dibentuk di Sinar FM ini bersama beliau sedikit sebanyak berjaya menjulang stesen radio berkenaan menjadi radio nombor satu negara buat masa kini.

Namun, berita terkini mengenai beliau ini telah menyebabkan ramai lelaki sama ada yang bujang atau yang sudah berkahwin tersenyum sendirian. Namun penulis tabik spring kepada beliau kerana apa yang beliau lakukan dalam hal ini dibuat secara "gentlemen" dan tidak perlu ke negeri atau negara lain untuk berpoligami. Sesungguhnya kebolehan seperti ini sudah disuratkan dan ditakdir dan dianugarahkan kepada beliau. Penulispun tak mampu walaupun berangan sekalipun.

Apapun, penulis ingin ucapkan semoga beliau berbahagia dalam kehidupan beliau bersama isteri-isteri dan anak-anaknya. Asalkan hati bahagia.... itulah orang orang kaya.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...