Jom Follow.....

Monday, May 30, 2011

Jejak Bertapak

Dalam menghabiskan hari terakhir cuti tahunan pada sesi cuti sekolah ini, saya terkenang dan teringat satu filem pada satu ketika dulu semasa saya masih kecil iaitu filem yang berjudul "Jejak Bertapak". Istilah ini semakin dikenali dikalangan blogger-blogger di sini untuk menjejaki kembali rakan-rakan yang baru melayari blog-blog mereka. Untuk menjejaki kembali, selalunya ShoutMix digunakan untuk tujuan tersebut.

Saya baru sahaja menggunakan kaedah ini untuk menjejaki teman-teman yang melayari blog-blog di bawah kendalian saya. Justeru itu saya mengharapkan agar rakan-rakan pemblog yang lain meninggalkan jejak bertapak masing-masing agar kita saling kunjung mengunjungi antara satu sama lain dan dapat bantu membantu dalam meningkatkan "volume" blog masing-masing.

Dalam hal seperti saya ini, insyaallah saya akan menjejaki semula blog-blog rakan rakan yang lain yang telah meniggalkan jejak disini paling tidak setiap hujung minggu dan ketika bercuti atau ketika ada kelapangan diwaktu malam. Diharapkan juga dapat meninggalkan "url" semasa meninggalkan jejak anda di ShoutMix itu nanti. Saya selalunya akan menggunakan bahasa isyarat seperti, "Saya talah singgah sebentar membeli Kopi Tongkat Ali di sini"-jika ada iklan Tongkat Ali di blog anda ketika saya berkunjung, iaitu ianya telah menunjukkan bahawa saya telah menyokong anda dengan klik tertentu dan pendapatan klik anda bakal bertambah.

Dengan pendapatan berkenaan, dapatlah rakan-rakan semua meningkatkan kualiti blog-blog dengan membuat pelaburan tambahan dengan membeli gajet-gajet baru untuk berblog, meningkatkan kapasiti kemudahan internet dengan melanggani jalur lebar berkelajuan tinggi dan sebagainya, seterusnya bakal meningkatkan kualiti blog-blog anda semua.

Kepada yang telah melayari blog-blog saya, saya ucapkan terima kasih teruskan berkunjung, manakala yang belum lagi saya mengalu-alukan kedatangan anda atas ikatan silaturrahim di alam siber.

@MyBancik

http://mybancik.blogspot.com/
http://myiktisad.blogspot.com/
http://mi-myinvest.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...