Jom Follow.....

Saturday, December 29, 2012

Kenapa Nama Syed Mokhtar Dikaitkan?

16 Safar 1434

Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham meminta mereka yang mempersoalkan kekayaannya agar bertanyakan soalan itu kepada ahli perniagaan yang lebih berjaya terutama yang bertaraf bilionair.

Koo Ham berkata, rakyat memang berhak untuk bertanya tentang kekayaan seorang penjawat awam serta bagaimana wang rakyat dan tanah kerajaan ditadbir, tetapi bukan terhadap harta kekayaan individu.

“Saya bukan penjawat awam. Kalau mereka hendak tanya tentang harta atau duit kepunyaan orang perseorangan, kita ini bukan kaya sangat, tetapi sebelum menceburi politik, saya sudah ada sedikit sebanyak duit.

“Kalau hendak tanya dan belajar bagaimana dapat duit banyak, tanyalah mereka yang lebih berjaya seperti Tan Sri Syed Mokhtar AlBukhary dan bilionair lain. Saya bukan bilionair," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Namun persoalannya, kenapakah nama Syed Mokhtar sahaja dikaitkan? Kenapa tak sebut nama-nama bilionair bukan melayu yang lain. Dikalangan bilionair di Malaysia , daripada sepuluh, Syed Mokhtar seoarang satu-satunya orang Melayu.Kenapa perlu iri hati pada orang Melayu?

Penulis tinggalkan persoalan ini untuk renungan bersama.

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...