Jom Follow.....

Monday, February 14, 2011

Kalimah Suci

Artikel asal ditulis pada 10 Mac 2010
 
Demi sesungguhnya, kafirlah orang-orang yang berkata: "Bahawasanya Allah ialah Al-Masih Ibni Maryam". Katakanlah(wahai Muhammad):"(Dakwaan itu tidak benar) kerana siapakah yang dapat menahan (seksa) dari Allah sedikit jua pun kalau Ia mahu membinasakan Al-Masih Ibni Maryam beserta ibunya dan orang-orang yang ada di muka bumi semuanya?"Dan (ingatlah) bagi Allah jualah kuasa pemerintahan langit dan bumi dan segala yang ada di antara keduanya. Ia mencipta jua yang dikehendaki-Nya. Dan (ingatlah) Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. -Al Maidah -17.

1.Katakanlah(wahai Muhammad):"Hai orang-orang kafir!.2.Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah.3"Dan kamu tidak mahu menyembah(Allah) yang aku sembah.4."Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat.5."Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat.6."Bagi kamu agama kamu, dan bagiku agamaku". -Al Kaafiruun- 1 hingga 6.

1. Katakanlah (wahai Muhammad):"(Tuhanku) ialah Allah yang Maha Esa;2.Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat;3."Ia tidak beranak, dan Ia pula tidak diperanakkan;4. "Dan tidak ada sesiapa pun yang setara dengan-Nya". -Al-Ikhlas -1 hingga 4.
 
Sebagai seorang muslim, bersamalah kita berfikir tak kira berlainan fahaman politik dan sebagainya.Bersamalah kita menimba ilmu untuk kebahagiaan dunia dan akhirat.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...