Jom Follow.....

Monday, February 14, 2011

Bancik

Bancik adalah nama timangan  seorang budak kampung yang dilahirkan di alamat F-86, Sungai Bakau, 342000 Parit Buntar , Perak. Mendapat pendidikan awal di tadika Kemas Sungai Bakau, Nibong Tebal, Seberang Perai Selatan. Kemudian bersekolah di Sekolah Kebangsaan Sungai Acheh (Cawangan Sungai Bakau), Nibong Tebal, Sebarang Perai Selatan.Tempoh ini berlalu dari tahun 1980 hingga 1985.

Selepas tamat pelajaran di darjah enam, Bancik kemudiannya menyambung ke peringkat menengah di Sekolah Menengah Panglima Bukit Gantang(SPBG). Di SPBG pengajian budak kampung ini dibahagikan kepada dua phasa. Phasa pertama ialah di aliran Pertanian iaitu kelas 1P hingga 3P dari tahun 1986 hingga 1988. Antara kenangan manis ialah dengan tidak disangka, beliau telah diumumkan sebagai pelajar terbaik Sijil Rendah Pelajaran di SPBG. Kenapa tidak disangka ialah, Bancik telah kehilangan bapa yang tersayang  yang telah pulang ke Rahmatullah hanya beberapa bulan sahaja sebelum menduduki peperiksaan.

Kemudian mendapat tawaran melanjutkan peringkat menengah seterusnya di aliran sains di sekolah yang sama. Mengambil peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia pada tahun 1990, Bancik kemudiannya mendapat tawaran mengikuti pengajian di peringkat "Pre-Commerce" di Institut Teknologi MARA, Cawangan Arau, Perlis. Selepas itu beliau menyambung pengajian di institusi yang sama dalam bidang Perniagaan dan Pengurusan sehingga tamat. Selepas tamat pengajian di peringkat diploma, Bancik kemudiannya telah membuat keputusan untuk melanjutkan terus pelajaran di peringkat Ijazah Lanjutan(ADBS Finance), kemudiannya dinaikkan taraf sebagai  Ijazah Sarjana Muda Kepujian Pengkhususan dalam bidang Kewangan(BBA(Hons) Finance.

he.. hee.. to be continued......

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...