Jom Follow.....

Friday, December 19, 2014

UMNO Mulakan Langkah Berani

27 Safar 1436

UMNO telah memulakan langkah berani dengan membuka keahlian menerusi pendaftaran secara dalam talian. Sebelum ini penulis pernah mengkritik akan ketidakupayaan UMNO menyediakan platform sedemikian sedangkan kerajaan yang ditunjangi parti berkenaan di Malaysia telah memperkenalkan Korridor Raya Multimedia(MSC).

Memetik laporan Utusan Online, langkah ini dilihat salah satu usaha bagi menjenamakan semula parti dan membuka peluang semua pihak terutama generasi x dan y dari rakyat biasa , professional dan bangsawan Untuk turut bersama menyertai UMNO. Istilah berani merujuk kepada, hanya pemimpin UMNO yang layak sahaja akan dapat memimpin UMNO disebabkan lebih ramai pihak yang bakal dapat mengambil bahagian dalam menentukan kepimpinan UMNO pada masa akan datang.

Penulis sudah mencuba mendaftar semalam, dan menunggu akan keberkesanan kaedah ini. Ini disebabkan keputusan awal hanya menunjukkan keahlian sementara dan diletakkan di Bahagian Segambut dan di Cawangan PWTC. Kalau kekal di PWTC pun ok juga, sebab mana tau  boleh pergi mesyuarat cawangan di PWTC. Itu pun seolah sama macam pergi Perhimpunan Agung UMNO  kat PWTC jugak.

Sebelum ini, penulis nekad untuk tidak balik mengundi pada pilihanraya umum(PRU) akan datang sekiranya , keahlian UMNO yang dipohon beberapa kali sebelum ini tidak ada khabar berita. Kalau kaedah inipun masih tidak berjaya, maka sudah pasti penulis tidak akan mengundi pada PRU akan datang. Ini bukan satu ugutan, tapi satu cabaran kepada ahli dan pemimpin UMNO sekarang.

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...