Jom Follow.....

Wednesday, November 28, 2012

Kisah Monyet Kasanova Part 1

15 Muharram 1434

Ini adalah merupakan kisah yang boleh dianggap dongeng. Kisah seekor moyet yang pandai menggayakan persembahan pentas. Sememangnya monyet ini tak boleh menyanyi , tetapi ia boleh menggayakan gaya penyanyi seakan seperti "superstar" dengan gaya "miming" secara bersahaja. Namun ianya sama taraf dengan bintang Bollywood yang juga menggunakan kaedah yang sama di rata-rata persembahan mereka.

Apa yang menariknya setiap lagu yang dipersembahkannya(monyet ini) akan diikuti oleh ramai peminat dan mendapat tepukan yang begitu gemuruh.Namun malang tak berbau di mana sebuah lagu berentak balada ataupun dengan kata lain, lagu tangkap cintan, monyet ini ditimpa nasib malang.

Suasana mula berubah ketika suasana sekitar persembahan pentas digelapkan dan monyet berkenaan cuba menggayakan lilin yang dinyalakan, kerana membawakan konsep balada persembahan lagu tersebut. Apa yang berlaku , ditengah-tengah nyanyian ,apabila sampai kepada "chorus" lagu itu, dengan tiba-tiba ribuan peminat  mula  membalingkan botol dan sampah sarap kepada monyet berkenaan. Ianya diikuti dengan laungan "boo" kepada monyet tersebut.

Kenapakah keadaan ini berlaku? Apa yang terjadi kepada monyet berkenaan..? Nantikan Part 2 kisah Monyet Kasonova pada post yang akan datang.

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...