Jom Follow.....

Sunday, January 13, 2013

Apabila Para Mufti Berbicara

2 Rabiulawal 1434

Mufti Kelantan
Umat Islam di Malaysia diuji lagi. Mungkin ini adalah salah ujian Allah kepada para hambaNya. Ianya menunjukkan bahawa apa yang dinyatakan di dalam al-Quran adalah benar bahawa kaum yahudi dan nasrani tidak akan redha selagi kita tidak ukut telunjuk mereka.

Dalam isu penggunaan kalimah Allah di dalam kitab Bible berbahasa Melayu yang pada pandangan Islam telah diubah, penulis membuat pendirian yang rata-rata disepakati oleh para mufti dan ulama-ulama. Bagi penulis, jika adanya sebarang keraguan, lebih baik ditinggalkan. Pendirian ini adalah berdasarkan , lebih ramai mufti dan para ulama yang menentang daripada yang membolehkan. ini termasuk beberapa orang mufti di sebuah negeri yang diperintah oleh satu parti yang membuat pendirian membolehkan. Nampaknya sekarang, alhamdulillah, seorang demi seorang mufti telah bersuara. Lagipun pendirian berkenaan juga telah diputuskan oleh majlis fatwa kebangsaan yang terdiri daripada alim ulama Islam berbanding keputusan ahli majlis tertinggi sebuah Pakatan politik yang tidak berdaftar yang dianggotai oleh pemimpin politik yang dilihat anti Islam. Sudah jelas , tentulah kita wajib mengikuti majlis fatwa.
Mufti Perak


Mufti Selangor
Satu lagi hujah kenapa nak guna dalam bible berbahasa Melayu sahaja. Kenapa juga tak diminta dalam versi bahasa Inggeris. Sudah jelas dan tersuluh aganda jahat pihak berkenaan. Penulis lontarkan persoalan ini untuk renungan bersama. Penulis dalam hal ini tanpa sebarang prejudis atau kaitan pendapat politik berpaut pada pendirian para mufti yang menentang atau melarang penggunaan kalimah suci Allah ke dalam Bible berbahasa Melayu.

Wallahualam


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...