Jom Follow.....

Monday, September 30, 2013

Mukhriz: Utamakan Pengundi BN, Ada Lebihan Sikit.., Baru Beri Perhatian.

25 Zulkaedah 1434

Menteri Besar Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir berkata nenerusi BERNAMA bahawa  Barisan Nasional (BN) negeri kini memberi keutamaan kepada manifesto pilihan raya umum lepas sebagai memenuhi janji kepada rakyat yang memberi sokongan terhadap BN.

"Hakikatnya dah tentu nak jaga orang yang sokong kita (dahulu)...," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat khas Badan Perhubungan Umno Kedah bagi membincangkan persiapan menghadapi pilihan raya kecil DUN Sungai Limau di sini, Ahad malam.

Mukhriz berkata pendirian beliau tetap sama sebagaimana yang pernah beliau katakan dalam sidang Dewan Undangan Negeri bahawa BN akan tunaikan dahulu manifesto pilihan rayanya maka keutamaan diberikan untuk membangunkan kawasan Parlimen dan DUN yang dimenangi BN.

Ini tidak bermaksud untuk membalas dendam, sama seperti yang dilakukan di Pulau Pinang juga, malah kerajaan negeri (Pulau Pinang) tidak mempedulikan pun kawasan yang dikuasai BN, katanya.

Menteri Besar diminta mengulas saranan wakil-wakil rakyat pembangkang di Kedah supaya kerajaan negeri turut melaksanakan manifesto mereka (di kawasan pembangkang) untuk kepentingan rakyat.

Menerusi UtusanOnline beliau berkata Katanya, beliau tidak boleh berbuat apa-apa jika ada pihak mempunyai persepsi negatif kerana pendiriannya tidak berubah seperti pernah diperjelas dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah baru-baru ini.

"Pihak lawan kami pun ada manifestonya tetapi keputusan PRU-13 kami yang menang, sudah tentu manifesto kami yang akan kami laksanakan.

"Saya juga menyatakan apabila sudah selesai apa yang telah kami janjikan dan ada lebihan-lebihan sikit, pada waktu itu kita berilah perhatian kepada mereka. Kalau mereka mahu cepat marilah sebelah kami ini, senanglah kami mahu buat," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat khas UMNO Kedah di sini malam tadi.

Beliau mengulas kenyataan Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok yang menuduhnya menunjukkan tanda-tanda seorang Menteri Besar pendendam dan ingin menghukum masyarakat Cina kerana tidak mengundi BN.

Perkara itu berikutan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah berkenaan dilapor membuat kenyataan pentadbirannya akan menumpukan kepada sekolah kebangsaan kerana beliau tidak dapat mengabaikan golongan yang memilih BN di Kedah.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...