Jom Follow.....

Sunday, September 15, 2013

Muka Kami Bukan Muka Karipap Atau Donut ! Kami Juga Ada Maruah!

10 Zulkaedah 1434

Secara umum telah mengetahuai bahawa kerajaan sekararng telah memberi pelbagai layanan baik kepada pengundi bukan bumiputra sebelum PRU ke 13 lepas disebabkan untuk menarik lebih undi daripada mereka. Pelbagai kemudahan dan suasana kempen lebih baik diadakan antaranya sesi makan yang mewah dan geran-geran diberikan kepada persatuan-persatuan mereka. Geran diberi kepada persatuan disebabkan mereka memang dikenali banyak menubuhkan persatuan, bahkan adik beradikpun ditubuhkan persatuan juga.

Sebaliknya pula, rata-rata di kempen di kalangan orang Melayu atau bumiputra hanya disajikan karipap dan donut sahaja. Ini diceritakan sendiri oleh pemimpin peringkat cawangan UMNO sendiri kepada penulis. Malangnya pada keputusan PRU yang lepas, yang telah dikeluarkan, ada kawasan yang mana tidak ada satu undipun diberikan kepada calon Barisan Nasional oleh golongan yang telah mendapat pelbagai bantuan dan kemudahan berbanding golongan bumiputra tersebut.Hal yang sedemikian amat mengecewakan orang-orang Melayu dan bumiputra.

Ini kerana, undi datang dari mereka, sedangkan bantuan dan lebih kemudahan diberikan kepada orang lain. Sekarang timbul pula rungutan yang lebih kuat dari akar umbi, jika ini tidak dibetulkan, maka jangan haraplah akan datang undi dari orang Melayu dan bumiputra lagi. Cukup! cukup sudah..!Kami bukan muka karipap dan donut...! Kami juga ada maruah..!

Komen Penulis - Tok Jib kena lakukan sesuatu.

Wallahualam


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...